Op weg naar huis - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu Op weg naar huis - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Juli 2023 | Nederland, Brielle

Vandaag staan we op als we wakker zijn en dat is rond kwart voor 7. Hier geen verduisterende gordijnen en de zon schijnt naar binnen, heerlijk op deze manier opstaan. Wassen en aankleden en ook gelijk de tassen inpakken voor de ALLERLAATSTE KEER. Dit hotel heeft nog wel wat van de oude grandeur bewaard maar over het geheel genomen gewoontjes, het ontbijt is dat ook, niet meer zo uitgebreid met smoothies, allerlei gebak en een keur aan brood soorten. Het geeft niet we hadden laat gegeten dus we houden het simpel. Nog even terug naar de kamer om nog wat foto’s te maken, tandenpoetsen en dan de laatste keer de rugzak en tas mee naar beneden, sleutel inleveren. Ja sleutel want hier geen kaart om de deur te openen dus best gedateerd. Het is nog geen 3 min. lopen naar het station dus op het gemakje alle tijd, de trein vertrekt om 08.45 uur vanaf spoor 12. En ja het begint goed hij komt een paar min. later word er omgeroepen. We vertrekken en deze trein heeft er de sokken in af en toe 199 km per uur, daardoor lopen we niet verder uit. Van Hamburg eerst naar Osnabrück daar overstappen op de trein naar Amsterdam waar we op station Amersfoort weer uit zullen stappen. Op station Münster zie ik vanuit het raam op het bord op het perron dat deze trein 10 min. kan wachten omdat hij pas om 11.47 uur mag vertrekken. Hebben we dan alle vertraging opgelost??? Ik hoop het, in Amersfoort maar een kwartier om daar de trein naar Rotterdam te nemen. Pluspunt is op hetzelfde perron uiteen weer in de volgende trein stappen, appeltje eitje. Als we bij Münster weer gaan rijden zitten we voor het eerst vandaag vooruit, in deze trein reden we vanaf Osnabrück achteruit. Om 12 uur is het lunchtijd en Frans komt met koffie en thee met voor beiden een croissantje. Zie ik ineens 2 eieren die Frans uit zijn jaszak haalt, Ha,Ha,ha. Ja hoor die had hij bij het ontbijt meegenomen. We stoppen op station Almelo. Het gaat natuurlijk weer niet zoals zou moeten voor Deventer krijgen we te horen dat de trein omgeleid word door een aanrijding. Dus onze trein rijd naar Deventer waar wij eruit moeten en de trein naar Schiphol AirPort nemen die ook op station Amersfoort stopt. Daar stappen we weer op de trein naar Rotterdam. Wel een half uur later dan op ons reisschema staat. We hebben contact met Ruud die ons komt ophalen in Rotterdam, hij komt een half uurtje later geen punt voor hem hij is toch bij zijn zoon in Rotterdam. Maak nog een laatste Foto van de mooie wolken. Zonder problemen komen we om 15.55 uur aan op Rotterdam Centraal. We lopen naar de plek die we met Ruud afgesproken hebben en rijden naar Brielle. Wat is het hier toch druk op de weg veel file vooral op de N57 vlak voor Brielle, heeft waarschijnlijk te maken met de afsluiting van de Haringvlietbrug. Om 17 uur staken we de sleutel in het slot van ons huis. Weer thuis dat is een beetje vreemd na deze reis. Ik aan het uitpakken en wassen en Frans doet de boodschappen. We eten gewoon de Hollandse pot dat smaakt weer heerlijk. Met het fotoboek dat we van deze reis maken zullen we nog vaak kijken naar al die mooie dingen die we gezien en gedaan hebben op deze bijzondere reis. We hebben jullie reacties gelezen en vinden het leuk dat jullie met ons meegenoten hebben. Voor nu welterusten en misschien tot een volgende keer.

• 06 Juli 2023 - 23:13

Elly :

Welkom thuis[e-1f917]

• 07 Juli 2023 - 08:18

Anda:

Welkom thuis, ik denk dat jullie wel even nodig hebben om bij te komen van dit avontuur, het zal ook best vermoeiend en spannend zijn geweest met al die vertrektijden/vertragingen enz.

Genoten van je uitgebreide verhalen, ik zie je snel om bij te praten, groetjes Anda

• 07 Juli 2023 - 11:29

Monique De Groot :

Welkom thuis Frans en Mariska! Ik zal jouw verhalen gaan missen.

• 07 Juli 2023 - 17:59

Mariska Van Der Knaap:

[e-1f618]

• 09 Juli 2023 - 22:02

Jet :

Nou altijd fijn om weer thuis te zijn.....ben nu al benieuwd wat jullie volgende reis gaat worden!

• 10 Juli 2023 - 19:21

Marja Enthoven:

Mariska heb genoten van al je verhalen.