Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu

Kopenhagen

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Juni 2023 | Denemarken, Kopenhagen

Het hotel was maar 5 min. Lopen dus rap inchecken. Niet dus, hebben wij weer. Nee u heeft niet gemeld dat u vertraagd was en dan word je hele reservering eruit gegooid. Dus geen ontbijt of overnachting of toch als we maar betaalden, maar het hotel ging kijken of ze bij de reisorganisatie dat konden verhalen. Ook wij hadden contact met onze reisagent en tijdens het ontbijt was alles geregeld en konden we inchecken. Inmiddels 11 uur en op de kamer maar even opfrissen en een paar uur slaap inhalen. Rond 3 uur liepen we dan toch via het station en mooie oude raadhuis de langste winkelstraat van Europa op. Wat is er nog veel mooie oude architectuur bewaard of is/ word gerenoveerd. Voor het Raadhuis op het plein een koffie voor Frans en ik een kruidenthee en die was heerlijk. Het was prachtig weer om wandelend de stad te verkennen. Maar rond 4 uur begon het te miezeren niet erg pakken we de hop on hop off bus zien we nog meer.

zoals Het Paleis en de Koninklijke stallen, de bekende zeemeermin aan de haven. Terug naar het hotel even opfrissen en op tijd naar Flora’s Steakhouse voor een wel verdiende maaltijd. Nog een afzakkertje bij de Ierse pub want ja die Guinness of ander donker Iers biertje moet Frans toch wel scoren. Ik was na het eten wel afgeserveerd na ruim 36 uur in touw te zijn geweest. Ben alvast gaan douchen terwijl Frans op het terras vlakbij het hotel genoot van zijn biertje. Na ook gedoucht te zijn liggen we op één oor Frans slaapt al ik ga zo ook lekker slapen.

Morgen op naar Stockholm.

• 20 Juni 2023 - 12:38

Anda:

Kijk dit klinkt stukken beter...

Bekende plekken voor mij om te zien, ik ben met mijn Deense vrienden ook in Kopenhagen geweest, wat een mooie stad hé

Nou hou deze trend vast, dan krijgen jullie zeker een prachtige reis en neem in Stockholm maar een lekkere Akvavit, dan weet je zeker dat je goed slaapt haha

Groetjes en fijne reis verder

• 21 Juni 2023 - 22:16

Esther:

Veel plezier in Stockholm.

• 22 Juni 2023 - 10:04

Monique De Groot :

Klinkt al als echt vakantie vieren. Heerlijk hoor!! Geniet ervan!