Reisdag naar Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu Reisdag naar Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Stockholm

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

20 Juni 2023 | Zweden, Stockholm

Na een nacht heerlijk slapen in een echt en goed bed wel een uurtje of 9. zijn we allebei weer fris en fruitig voor een nieuwe dag waarin we de trein weer ingaan. Ik was als eerste wakker en ben nog maar even een rondje door de stad gaan lopen waar we nog niet eerder gelopen hadden. Kom ik een bloemenzaak. tegen, kan ik het toch niet laten om te kijken of ze bloemen uit Nederland hebben. Nou niet iets kunnen vinden maar wel Deense [e-1f61c]karren en emmers die bij ons op de veiling gebruikt worden. Als je om kwart voor 9 rondloopt zie je dat ook hier de kinderen met de (bak)fiets(elektrisch)naar school gebracht worden. Frans was ook beneden toen ik terugkwam dus een lekker ontbijtje genuttigd. Ping de telefoon app Bianca, o jee weer verandering in het reisschema eerst naar Malmö met een lokale trein en daar op de internationale trein naar Stockholm. In Malmö stonden we met nog tig anderen te wachten op het perron werd er omgeroepen dat de trein niet op spoor 3 waar we stonden maar op spoor 7 klaarstond. Al die mensen via 1 roltrap naar boven en door een draaideur [e-1f605] en toen waren ze de trein nog aan het reinigen dus weer wachten…… Jullie begrijpen al weer te laat vertrokken. Het was een prachtige reis waarin we de Zweedse houten huizen in alle kleuren voorbij zagen komen en bomen - bossen daar komt geen eind aan. Daar komt Stockholm in zicht met zijn vele bruggen en tunnels wat we gewent zijn thuis. Weer een prachtig station. Op naar ons hotel hebben we ruzie met google maps en doen we er 25 ipv 11 min. over om er te komen, met de hulp van een behulpzame Stockholmer die de weg wees. Geen problemen met inchecken ook al waren we later. Tassen naar de kamer opfrissen en bij de Italiaan op de hoek aan de overkant een pizza voor mij en penne voor Frans want om half 8 heb je echt wel trek. Na dit onze 10.000 stappen zien te krijgen door langs het water van het Klara sjo te lopen met aan het einde Stockholms stadshus waar iedere avond optredens zijn vanwege het 100 jarig bestaan. Bij de stoomboten langs, vind Frans zeer interessant, morgen maar een vaartocht maken. Nog een drankje aan het water en dan houden we het voor gezien vandaag.

• 22 Juni 2023 - 10:10

Monique De Groot :

Prachtig om al die mooie natuur te zien. Veel plezier in Stockholm!