Van Gotenburg naar Hamburg - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu Van Gotenburg naar Hamburg - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Mariska Knaap - WaarBenJij.nu

Van Gotenburg naar Hamburg

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 Juli 2023 | Duitsland, Hamburg

Het was weer een vroegertje vanmorgen. Ontbijten om even voor 7 uur dus kwart over 6 stond ik naast mijn bed. Heerlijk geslapen trouwens in deze prinsen en prinsessen kamer [e-1f929]. Gelijk na het aankleden de tassen weer ingepakt het is nu een rommeltje in die tassen want ja je leeft uit je tas en dan is alles wel een keer of meer gedragen. Ondergoed en sokken zijn tussendoor gewassen maar de laatste dagen niet meer er is nog genoeg. Tassen klaar Frans ook uit bed. Eerst uit checken en dan ontbijten want om kwart over 7 moeten we lopen want om half 8 op het station zijn om de trein te zoeken. Het word brood met kaas eieren en een klein croissantje koffie, thee, smoothie en jus. We pakken de tassen en gaan naar het station. Daar zoeken op het bord welk spoor de trein vertrekt, op ons ticket staat al BUS en op het bord staat dat het eerste stuk naar Moldal met de bus moet maar in het Zweeds??? Ik spreek een winkelmedewerker aan en die vertelt dat we naar het busstation moeten rechtdoor oversteken daar is het. Hij vertelt ook dat sinds COVID het info centrum gesloten is???? Oké lopen naar het busstation daar weer vragen welke bus maar daar staat wel iemand die je doorverwijst. Dubbeldekker bus in en hij rijdt bijna direct weg. Na een kwartier zijn we er daar is een speciaal perron voor de trein naar Kopenhagen. Wat bleek ze zijn op het spoor bij Gotenburg nieuwe banen aan het aanleggen dus ligt dit stuk er misschien wel maanden uit. Nu gaat de trein weer volgens ons spoorboekje op naar Kopenhagen. Zonder problemen nu maar ook zonder restauratie dus geen koffie of thee en dat van 08.45 uur tot 12.35 uur hadden we nu ook maar wat brood meegenomen bij het ontbijt. Op het station van Kopenhagen hebben we nog geen half uur dus word spannend of we daar wat kunnen scoren. Het word eerst al 15 min. Dat de trein aankomt dus geen broodje. Wachten op perron 6 en ja hoor eerst heeft de trein naar Hamburg 10 min. Vertraging en dat loopt op tot bijna 1uur. Frans durft het aan om voor beiden een broodje te gaan kopen, hij is op tijd terug en ons broodje is al op als er een trein komt en dan wil iedereen er gelijk in en hij is afgeladen vol. Ook kom je nog mensen tegen die of op de verkeerde plaats zitten of helemaal geen gereserveerde plaats hebben, na 10 min zit iedereen dan eindelijk en de trein vertrekt meer als een uur later. Weer geen restauratie maar wel een lopende verkoper en daar nemen we om 16 uur allebei heet water, ik heb theezakjes en Frans heeft nog oploskoffie. Omdat we later vertrokken zijn moeten we onderweg een paar keer wachten op tegemoet komende treinen. Deze reis maak ik niet zoveel foto’s meer want het word steeds vlakker en meest akkerbouw of koeien. Ik pak mijn e reader en Frans zijn kruiswoordpuzzel boek. De vertraging tijd loopt op naar 1 en een half uur en dat betekent dat we pas om half 8 op Hamburg centraal aankomen. Google aan om te kijken waar we heen moeten, omdat je in de treinen van vandaag je telefoon niet kon laden heb ik nog weinig puf in mijn telefoon maar het lukt. Het is 3 min. lopen peanuts voor ons. We kijken onderweg vast naar een restaurant waar we gaan eten maar eerst inchecken, tassen wegzetten en opfrissen. We gaan naar de Bierstube want daar hebben ze Guiness. Het is laat maar heerlijk voor Frans een jager schnitzel met gebakken kartofln en voor mij kalkoen met patat en salade. Als afsluiting van onze vakantie neemt Frans een wodka en ik nog maar een watertje wat nu weer gewoon betaald moet worden het is hier geen Zweden of Noorwegen. We maken nog een lekkere wandeling en gaan dan naar onze kamer, het is net iets groter als de bezemkast van 2 dagen geleden maar het bed is ruim en staat niet met 1 kant tegen de muur. Kleine badkamer en voor het eerst een douchegordijn. Dat word stoeien met dat gordijn als de douche aangaat. Komen we ook overheen. Schoongewassen schrijn en over vandaag en dan [e-1f634] tot morgen de laatste dag.

• 05 Juli 2023 - 23:44

Dorothy Mitchell:

Nice that you are seeing so many fantastic things. What an amazing adventure .

• 07 Juli 2023 - 11:24

Monique De Groot :

Wat een reis weer! Hamburg is een leuke stad. Blijven jullie daar nog langer of toch direct door? Nou ja, dat lees ik straks wel[e-1f602]